Lego Evreninde Sanal İnşaatlar
Dijital dünyanın çocukları, online mecra ile etkileşimi bulunmayan herhangi bir oyuncağa fazla rağbet göstermiyorlar.
Dünya genelinde çocuklar, Lego ile oynarken yılda 5 milyar saat harcıyorlarmış. Böylesine anlamlı bir rakam, yeni bir mecra ile 2 katına, 3 katına veya 10 katına kolaylıkla çıkarılabilir. Lego yönetimi de böyle bir fırsatla ortanın geldiğini görerek, gol vuruşu için gerekli hazırlıkları yapmışlar ve fiziksel ortamda çocukların hayli ilgi gösterdiği oyuncakları ile çocukların etkileşimini geliştirmek için "multiplayer online game (mmog)" platformu Lego Universe (Lego Evreni)'ü açmışlar.
Mattel de Barbie'si için online mecranın gerekliliğinin farkına varıp, sanal Barbie dünyasını başarılı bir şekilde hayata geçirmişti.
Ganz da gerçekten başarılı bir platform olan Webkinz'i lanse etmişti.
Şimdi de Lego, Lego evreni ile sahada.
Bütün oyuncak firmalarının stratejisini incelediğimizde arkaplanda aynı mantığı işliyor:
"Geleneksel olarak oyuncağımı al, içinden çıkan kod ile online mecranın kilidini aç, gerçek hayattaki oyuncaklarının sanal versiyonları ile kendini kaybet, diğer çocuklarla etkileş, topluluklar kur, topluluklara dahil ol"
Pazarlama 2.0 dünyasının en önemli parçaları olan etkileşimin, tüketiciyi sürecinin içine dahil etmenin, geri bildirim almanın, topluluklar oluşturmanın, sosyal medya iletişiminin önemi her geçen gün artıyor.
Biz Karagöz ve Hacıvat'ın veya Cin Ali'nin niye böyle online evrenleri yok? Neden ben Susam Sokağı'ndaki Tahsin Amca'ya online ortamda dansöz kıyafeti giydiremiyorum? (var da ben bilmiyorsam lütfen beni uyarın :) )