16 Kasım 2007 Cuma

Dahili Markalamada Microsoft Yaklaşımı


Şirketlerdeki değişim yönetimi süreçlerinde, yapısal değişikliklerin öncesinde dahili markalama (internal branding) yaklaşımının etkin kullanımı şirketleri birçok dertten kurtarıyor ve kurumiçi iletişime ciddi bir katma değer sağlıyor.

Microsoft, Windows işletim sisteminin son versiyonu olan Vista'yı piyasa çıkarmadan önce ilk versiyonlarını çalışanlarına dağıttı. Kullanmaları yönünde onları teşvik etti ve akabinde de Microsoft ve Vista ile ilgili dahili farkındalık düzeyini arttırdı.

Ürünleri kendi bünyesinde dağıtırken özel bir limonlu soda kutusu tasarladılar ve çalışanlarına hediye ettiler. Dolayısıyla bu farkındalığın sürekliliğini sağladılar.

Microsoft, Vista'da çok çok beklediği başarıyı bulamadı, ancak Vista ile ilgili dahili markalama uygulamasında başarılı gözüküyor.

y=f(yuce) | Yüce Zerey