6 Ocak 2009 Salı

Türk Video Tüketim Kültürü

Memletimizin video müktesebatının yapılanma süreci Beta ve VHS neslinin aktif performansı ile başlamıştı.

Tek kanalın dayatmış olduğu tekdüze film, eğlence, dizi paketlerine mualif zamane gençliği harçlıklarının anlamlı bir yüzdesini nüfus cüzdanı karşılığı video mağazalarına teslim ediyordu.

Özellikle Cuma akşamları video mağazasının yolu tutulur, mağaza sahibi abimiz film konusunda ağır entellektüeldir, yorumlarına değer verilir. Mağazadaki raflarda boş duran video kutularına bakılır, sonra abimize filmin olup olmadığı sorulur, akabinde VHS mi var BETA mı var sorulur. Son tahlilde nüfus cüzdanı teslim edilir, kaset kiralanır. Böylece bir nesil, video ile tanışır, filmle, konser kayıtları ile belgesellerle tanışır.


Yıl 2009, video kültürü tekrar hakettiği yerlere geliyor. Hatta ötesine geçiyor. Türkiye'de konunun öncülerinden olan MYK, sevgili Serdar'ın ve ortaklarının vizyonu ile video içeriğini her geçen gün tekrar hayatımızın önemli bir parçası haline getiriyor.

Uzun zamandan beri keyifle takip ettiğim ve gerçekten çok güzel malzemeler bulduğum, Alkışlarla Yaşıyorum sitesini satın aldıklarını açıkladılar. Alkışlarla Yaşıyorum sitesi, bu ülkede pazarlama ile uğraşan herkesin memleketimiz insanlarının içgörülerine, kültürel dinamiklerine, tüketim davranışlarına dair malzeme bulabilecekleri bir ortam. Serdar ve arkadaşlarının vizyonu ile bu sitenin çok daha güzel yerlere gideceğini düşünüyorum ve izlemeye devam ediyorum.