25 Kasım 2008 Salı

Krize rağmen endüstriyel pazarlama bütçeleri büyüyor!

Krize rağmen endüstriyel pazarlama bütçeleri büyüyor!

GlobalSpec tarafından yapılan bir araştırmaya göre endüstriyel şirket pazarlamacıları ekonomik krize ve daralmaya rağmen geçtiğimiz yıla oranla pazarlama bütçelerinde oldukça büyük bir oranı online mecraya ayırdılar.

Araştırmaya katılanların yüzde 30'u tüm pazarlama bütçelerinin yüzde 50'sinden fazlasını online pazarlamaya ayırdılar ki bu rakam geçen yıla oranla yüzde 20'lik bir yükselişe tekabül ediyor.

Globalspec'e göre diğer sektörleri kriz şiddetli bir şekilde etkilerken, endüstriyel sektör gelirleri bundan pek de etkilenmişe benzemiyor.

Ankete katılanların büyük bir çoğunluğu (yüzde 78) 2008 gelirlerinin planladıkları gibi olduğunu belirtirken sadece katılımcıların yüzde 22'si gelirlerinin planlanın altında kaldığını açıkladı.

Araştırmaya katılan pazarlamacıların yüzde 42'si bu yıl yaşanan ekonomik sıkıntıların kendi pazarlama bütçelerini etkileyebileceğini düşünmezken yüzde 40'ı eğer ekonomi daha da kötüleşirse pazarlama bütçelerinde bir kesintiye gidebileceklerini belirtiyorlar.

Kaynak: Marketing Türkiye