31 Aralık 2007 Pazartesi

Google'dan Başarılı Viral Kampanyaları: Gmail


Gmail pazarlama yöneticileri; Gmail markasının farkındalığını arttıracak, "Her markanın bir hikayesi vardır!" anlayışını destekleyen ve bu hikayeye "Kullanıcılarını ortak et!" felsefesini düstur alan başarılı bir viral kampanya hazırlamışlar.



YouTube ortamında hazırladıkları ve Gmail'in arkaplanda nasıl çalıştığını anlatan viral videoya, kullanıcıların da kendi videolarını ekleyerek cevap vermelerini bekliyorlar.

Dolayısıyla marka hikayesi şemsiyesinde her kullanıcı kendi hikayesini ekleyecek ve oyuna dahil olarak, Gmail marka bağımlılığı pekişecek.

Bu kampanya şu ana kadar 1,138,327 kişi tarafından görüntülemiş, 415 kişi tarafından yorumlanmıştır. 1098 kişi de kendi Gmail Videosunu hazırlayıp yüklemiş.

Google YouTube ortamında açmış olduğu resmi kanalını kullanarak modern pazarlamanın ana motivlerine ne kadar hakim olduğunu perçinliyor.

Yine başarılı bir şekilde hazırlamış oldukları ve neden Gmail kullanması gerektiğini etkiyelici bir şekilde anlatan bir video 1,755,422 kişi tarafından görüntülenmiş ve 1207 kişiden de yorum almıştır.


Videoda geleceğin dünyasının ana motivinin eğlence olduğunu bir kez daha görüyoruz. Bizler hala "Neden bizi tercih etmelisiniz?" sorularını içinde uzun uzun yazılar içeren çarşaf gibi broşürlerle anlatmaya çalışırken, geleceği yakalayanlar artık bu tarz anlatımların tüketiciyi sıktığını ve mesajlarını iletemediklerini bildikleri için Gmail tiyatrosu kurup, tiyatroyu da normal tiyatrolardan farklılaştırıp mesajlarını vermişler ve başarı elde etmişler. Umarım bizlerden de böylesine güzel çalışmalar çıkar ve yine bu satırlarda yer veririz.

Yüce Zerey | y=f(yuce)