4 Mart 2008 Salı

İŞLETME 2.0 >>Örnek Uygulama: "Senin Hikayen" Microsoft

Kapsamı:


İşletme 2.0 bünyesinde Pazarlama 2.0

Açıklama:

Televizyon mecrasında karşılaşmaya pek alışık olmadığımız Microsoft geçtimiz günlerde Senin Hikayen kampanyası ile ilgili reklam filmleri yayınlatmaya başladı.




Kampanya, "Herkesin anlatacağı bir hikayesi vardır! Hayatın, en önemli hikayendir" anlayışı ile haraket ediyor.

Microsoft, kullanıcılara hikayelerini görsel olarak yayınlama imkanı tanıyor.
Kullanıcılar, Senin Hikayen sitesine üye olduktan sonra, profillerine fotoğraflarını yüklüyorlar ve yüklenen fotoğraflar, video formatına çevriliyor ve yüklenen sıra ile moderatörler tarafından onaylandıktan sonra ekranda akıyor.



Üyeler tarafından siteye yüklenen ve onaylanan tüm hikayeler, yine üyeler tarafından oylanıyor. Her hafta sonunda en çok oy ortalamasına sahip olan hikayenin sahibine HTC touch telefon hediye ediliyor.


3 ay sürecek oylama sonucunda en çok oyu toplayarak Senin Hikayen’in birincisi olacak kişiye, Vespa (GTS 250), Amerika-New York gezisi ya da yurtdışında dil eğitimi seçeneklerinden birini tercih etme veriliyor.

Perde Arkası:

Herkesin aslında oturup düşünüldüğünde ciddi bir Microsoft geçmişi var. Windows 3.1lerde, Excel 4.0 larda kaç yaşlarındaydık, neler yapıyorduk? Windows 2000, Office 97 çıktığında kaç yaşlarındaydık ve neler yapıyorduk?

Çekilen reklam filmlerinde de verilen mesaj, aslında hepimizin, farkında olsak da olmasak da geçmişimizde ve günümüzde ciddi bir Microsoft hikayesi olduğu yönünde.

Microsoft da bunun bilincinde olarak Senin Hikayen kampanyasında:

"Hişşşt kullanıcı, potansiyel müşteri, hedef kitle; biliyorsun biz yıllardır tanışıyoruz. İyi günde kötü günde hep beraberdik. Benimle oyun oynadın, benimle ödev yazdın, benim teklif hazırladın ve sunum yaptın. İşte bunu sakın unutma ve farkında ol! Unutma ve farkında ol diye ben de sana böyle bir kampanya hazırladım. Sen unutmadıklarını ortak noklarımızı yaz, görselle anlat ki, diğer arkadaşlarında görsün ve onlar da "Aaa hakikaten Microsoft'un benim de hayatım da ne kadar önemli yeri var" desinler. Bu süreç ağızdan ağıza anlatılarak devam etsin"

gizli mesajını kurguluyor.

Pazarlama 2.0'ın en önemli özelliklerini; kullanıcıyı oyunun içine dahil etme ve içeriklerini (görsel de olsa) kendilerine ürettirme, paylaşma, oylama, hikaye oluşturma, duygusal bağ kurma, başarı ile kullanmış. Teknoloji ve işdünyasına vizyonu ile ciddi katma değerlerde bulunan, ve keyifle takip ettiğim Sevgili Mehmet Nuri Çankaya'yı bu projeden dolayı tebrik ediyorum.

Yüce Zerey | y=f(yuce)