10 Şubat 2008 Pazar

İŞLETME 2.0>> Örnek Uygulama: Ülker - Aşkın Tadı

Kapsamı:


İşletme 2.0 bünyesinde Pazarlama 2.0

Açıklama:

Ülker Golden, 14 Şubat Sevgililer Günü'ne özel ve sınırlı sayıda üretilen "Aşkın Tadı" çikolatasını piyasaya sürdü.

Ülker Golden Aşkın Tadı paketi bir adet Ülker Golden Antepfıstıklı çikolata ve bir adet Ülker Golden Sütlü çikolata ile beraber, özel tasarımlı ambalajında tüketicilerin beğenisine sunuluyor.

Özel olarak üretilen çikolataların bir diğer özelliği de paketlerde yer alan şifreyi kullanarak Aşkın Tadı internet sitesinde, kendinize özel bir web sayfası tasarımı yapabilmeniz.

Özel site tasarımı kapsamında, fotoğraflar yükleyebiliyor, özgün arka plan tasarımları yapabiliyor, müzik seçebiliyorsunuz. Hazırlamış olduğunuz bu özgün siteyi de özel bir mesajla sevdiğinize sevgililer günü hediyesi olarak gönderiyorsunuz.

Perde Arkası:

Günümüze kadar daha çok müştersiyle, bakkal, market, gibi doğrudan kanallarda başkalarının aracılığı ile buluşan Ülker, artık müşterileri sürecin içine dahil ediyor. Böylelikle, hem kendini ifade ediyor, hem müşterilerine özel çözümler üretiyor (özel tema çikolata), hem de tüketicilerin katılımcılık, kişiselleştirme ve özgün olma ihtiyaçlarına cevap veriyor.

İşletme 2.0'ın ve özellikle Pazarlama 2.0'ın temel prensiplerinden olan katılımcılık, kişiselleştirme özgürlüğü bu kampanya ile karşımıza daha net olarak çıkıyor.

Yüce Zerey | y=f(yuce)

www.yucezerey.com