22 Şubat 2008 Cuma

Perakende 2.0 : Sosyal Perakende

Perakende ve Pazarlama etkileşimindeki trendlere baktığımızda; sektörün teknolojiye artık göbekten bağlandığını ve daha da bağlanacağını görüyoruz.

Kurumsal şeffaflık perspektifinde, işlerin, ilişkilerin, işlemlerin şeffaflığı daha da önem kazanıyor.

Webshoplar, fiziksel mağazaların ensesinde fiyat baskısını fazlasıyla hissettiriyor.

Mağazaiçi ve dışı yönlendirme anlayışında ve satın alma davranışlarında da ciddi bir dönüşüm görülüyor.

Tüm bu gelişmerin aslında temelinde yatan etmen, “Talep” kavramında yaşanan devrim olsa gerek.

Tüketici sayısı, çeşitliliği, satın alma davranışı karmaşıklığı hergeçen gün artıyor. Peki perakende kime hizmet etmeli sorusu akla geliyor. Perakendeciler tüketiciye mi sadakat yoksa üreticiye mi sadakat arasında gidip geliyorlar. Hangisine daha ağırlık vermek lazım, hangisine kendini daha özel hissettirmek lazım?


Sosyal Perakende, daha çok ve daha doğru bilgilendirilmiş, daha iyi organize olmuş satın alma davranışı oluşmasını sağlamak için ürün ve hizmetlerle ilgili sosyal araçlar ve platformlar oluşturulması, bu platformların yönetilmesi organizasyonudur.

Sosyal Perakende Neler Yapıyor?

Tasarımdan Vazgeçiyor!

Artık tüketiciler kendi tasarımlarını kendileri yapıyorlar.

Kategorizasyondan Vazgeçiyorlar!

Kendilerine özgün kategorizasyon oluşurup, kendi ürünlerini kendileri seçiyorlar.

Pazarlamadan Vazgeçiyorlar!

Firmaların pazarlama mesajları yerine diğer tüketicilerin deneyimleri ve yorumlarını tercih ediyorlar.

Yeni Teknolojiye Uyum Sağlıyorlar!


IconNicholson’ın interaktif aynaları gibi yeni teknolojiler sayesinde, ürünleri daha kolay ve keyifli deneyebiliyorlar.

Mağaza içinde basit ve geniş bilgilendirme imkanı sunuyorlar!

Mağaza içlerinde basit, iyi organize olmuş ve yeterli düzeyde bilgi veren yönlendirmelere itibar gösteriyorlar.

Online Toplu Alışveriş Yapıyorlar!

Sanal alemde artık Can Canan ve Cavidan toplu olarak alışveriş yapıyorlar ve yorumlardan faydalanıyorlar.

Sonuç olarak yeni talep anlayışına karşı hazırlıklı olmak gerek. Yeni talebin oluşturduğu yeni perakende dünyasında (Perakende 2.0) temel motivlerini iyi anlamak ve gelişmeleri yakından takip etmek gerekiyor.

Yüce Zerey | y=f(yuce)