13 Nisan 2008 Pazar

Eski Donunu Getir! Yenisini Götür!

Son zamanlarda en çok konuşulan kampanyalardan biri "Eski donunu getir! Yenisini götür!" kampanyası Boyner’in yaramaz çocuğu T-box tarafından ortaya koyuldu.

Bugüne kadar otomotivden beyaz eşyaya, mobilyadan elektroniğe kadar farklı alanlarda yapılan "Eskisini getir, yenisi götür" kampanyalarına halk olarak çok alışmıştık. T-box biraz bu kampanyaları tiye almak biraz da çizgisi doğrultusunda farklılaşabilmek için bu kampanyaları ilk kez iç çamaşırına uyarladı.

Kampanyanın başladığı ilk gün Akmerkez ve Erenköy mağazalarına 250’nin üzerinde eski ‘don’ bırakılmış.

T-box Genel Müdürü Doğan Kaşıkçı, “Kampanya ay sonuna kadar sürecek. Bu süre zarfında 15 bin kişinin donunu getireceğini düşünüyoruz. Bizim bu tür şaka ve kampanyalarımıza katılan bir fan grubumuz var, onlardan iyi bir tepki bekliyoruz” demiş.

İnsanlar neden gidip Akmerkez ve Erenköy gibi ortamlarda eski donlarını çantalarından çıkarıp bırakırlar?

Bu aksiyonun altındaki en temel motivin:

"Ya abi T-box eski donunu getir diye bir kampanya yapmış, çok geyik değil mi? Gerçekten adamlar psikopata bağlamışlar, manyak çılgınlık olm, don lan. Bizde topluca aldık donları gittik olm. Çok kibar bir bayan vardı mağazada ben de çıkardım donumu teslim ettim. Yüzünü görecektin, çok eğlendik, çok stres bir mevzu aslında bakma böyle durduğuna. Nasıl çılgınlık, nasıl tarz, nasıl fırlamalık ama?" diyebilmek, deneyimini yaşabilmek olduğunu düşünüyorum.

Sonrasında da yaptıkları bu aktiviteyi: "çok eğlendik, çok fırlamayız, çok farklıyız, çok iyiyiz, insanlar sıradan ama biz farklıyız" mesajı ile paketleyerek anlatabilmek de destekleyen önemli motivlerden biri.

T-box da gençliğimizin bu motivlerini iyi okuyabilen bir firma olarak kampanya kapsamında bütün pazarlama iletişimini bu motivler üzerine kurgulamış ve başarılı olmuş gözüküyor.