3 Nisan 2008 Perşembe

LOST Oyunu


LOST dizisinin farkındalığı ve pazarlama uygulamaları üzerine konuşmaya devam ediyoruz.
Ocak ayında 4. Sezonun başlamasıyla birlikte LOST'un Oyunu raflarda hızla yerini almaya başladı. PC, PS3, ve Xbox 360 gibi farklı platformlar için Ubisoft tarafından tasarlanmış, oyun büyük ilgi görüyor.



Oyunda, ismi bilinmeyen bir karakter olarak yer alıyorsunuz. Oceanic 815'in enkazından çıkan yolculardan birisiniz ve uçağın düştüğü esnada hafızanızı yitirmişsiniz.

Gizemli adamızda dolaştıkça kim olduğunuza dair flashbackler deneyimliyorsunuz kendinizi keşfe başlıyorsunuz. Aynı anda, ilk 3 sezonda yer alan LOST karakterleri ile de etkileşim içerisindesiniz.


Adanın hemen hemen her lokasyonunda faaliyet halindesiniz. Plajdasınız, ambarlara gidiyorsunuz, 108 dakikada bir dünyanın kurtarılması gereken bilgisayarda kafa ayarı yapıyorsunuz, Siyah Kaya'yı keşfedebiliyorsunuz vs.

Arada bir de Kara Duman tarafından taciz ediliyorsunuz.

Oyun incelendiğinde ilk intiba olarak çok net, kolay anlaşılabilen bir oyun olmadığı gözleniyor. Ancak dizinin de arka planında yatan merak ve keşfetme güdüsü başarılı bir şekilde oyun içerisine yedirilmiş.

Dizinin gerçek mana da başarılı olabilmesi, algı tazeleğini sürekli koruyabilmesi için, arka plandaki destekleyici algı uygulamalarına da yeterince önem vermek gerekiyor.