30 Nisan 2008 Çarşamba

Pazarlama 2.0 Örnek Uygulama: Turkcell Süperlig

Türk Toplumu'nun en çok zaafı olan konularından biri olan futbolu, anlamlı kalıplarla pişirip iş hedeflerine uygun sahaya sürebilenler, hedef kitlelerinin gönüllerinde kolaylıkla taht
kurabiliyorlar.

Türkiye'de futbol motivinin dinamiklerine hakim bir firma olan Turkcell, sizin adınıza tezahürat yapan sanal bir tribün kampanyası ile hayli ilgi görüyor.

Kampanyaya dahil olmak için Turkcell Superlig websitesine giriyorsunuz. Karşınıza, okuduğunuz zaman kendinizi stada henüz girmiş, birazdan maçı izleyecek bir taraftar olduğunuzu hissettiren güzel bir metin karşılıyor.


Sitenin üst kısmında gözümüzün içine sokulmadan haraket eden bir zeplinin üzerinde "Goller Cepte" kampanyasının bağlantısına erişebiliyor ve kampanya hakkında bilgi alabiliyoruz. Yine sitenin sağ alt köşesinde kibar ve masumca duran "Turkcell Süperlig'ten Güncel Haberler" bağlantısı ile ligten günce haberlere yorumlara erişebiliyoruz.

"Başla" tuşuna tıkladıktan sonra, tezahürat seçim bölümüne geliyoruz. Tezahüratımızın hedef kitlesini (Aile, Sevgili, Arkadaş, İş Arkadaşı, Herkes) ve konusunu (Davet, Kutlama, Özel Durum, Özür, Sevgi Gösterisi, Sitem, Hepsi) belirliyorsunuz. İstediğiniz kişiye adına özel olarak hazırlanmış tezahüratı gönderiyorsunuz.

Tezahürat gibi kitlesel bir olgu da bile kişiselleştirebilme yeteneği ile desteklenmiş, başarılı bir fikir. Ancak uygulama açısından tezahürat yapan kitlenin (nam-ı diğer sizin tribününüzün) ciddi bir kesimi hayatında hiç maça gitmemiş gibi tezahürat yapıyor. Önde sağda yer alan bayanda, tezahüratlarda ciddi bir senkron sorunu var. Top sakallı arkadaş partide dans ediyor edasıyla tribünde...

İşin özü, bu tezahürat yapan kitlenin ne kadar maç ve tezahürat deneyimi olduğunu ortalama maça giden biri bile kolaylıkla anlar diye düşünüyorum. Böylesine güzel fikirleri uygularken insanların akıllarında bu tarz soru işaretleri bırakmamak gerektiğini düşünüyorum. Ancak ne olursa olsun, güzel fikir, güzel uygulama, güzel kampanya.