16 Mayıs 2008 Cuma

Neden Twitter? Neden Microblogging?

Twitter, günümüzün popüler oyuncağı, microblogging akımının öncü teknolojisi.

Peki neden Twitter kullanma ihtiyacı hissediyoruz?

Neden microblogging yapıyoruz?

İnsanlar nerede ne yaptıklarını neden anlık olarak yazarlar, çizerler, link gönderirler, statülerini güncellerler?

Konu ile ilgili samimi düşüncelerimi ifade etmek istiyorum ve bu düşünceleri de sizlerin samimi yorumları ile olgunlaştırmak istiyorum.

Tarihin ilk dönemlerinden beri insanoğlu, beğenilme, sevilme, kabul görme, statü sağlama, insanların takdirini kazanma, diğer insanların algısında kendini doğru bir yere konumlama güdüsü ile yaptığını göstermeye meyillidir. Twitter kullanımının en temelinde de yaptığını gösterme güdüsünün baskın olduğunu düşünüyorum.

@necmiabi: “Su anda Steve Jobs ile Bill Gates'in karşılıklı atıştıkları videoyu izliyorum.”

İç ses: Necmi Abi, ben işimin gücümün arasında gündemi takip ediyorum, vizyoner bir adamım dünyayı okuyorum ve sana da bunu okutuyorum. Sen de beni, yenilikleri takip eden bir adam olarak konumla! Bir ihtiyacın olduğunda hemen sana Steve Jobs'un sakalının kabasını kaça kestirdiğini söylerim. Bu konularda ihtiyacın olduğunda ilk arayacağın kişi benim beni böyle konumla

Hamit Tanrıverdi: “Su anda Steve Jobs ile Bill Gates'in karşılıklı atıştıkları videoyu izliyorum.”

İç ses: Fethi, Murat, Niyazi sizler beni takip eden değerli “Follower” larımsınız. Ben sizin takibinize layık olabilmek için sizlerin bildiğinden farklı şeyleri göstermeli, göndermeli ve yazmalıyım. Aksi takdirde neden beni takip edeceksiniz ki? Ben farklı bilgilere erişebiliyorum, farklı bakış açıları ile olaylara yaklaşabiliyorum.

Danyal Topatan: “Su anda Steve Jobs ile Bill Gates'in karşılıklı atıştıkları videoyu izliyorum.”

İç ses: Çok samimi olarak paylaşımlarda bulunuyorum. Ben buyum, paylaşımlar doğrultusunda yorumlarım bunlardır. Beğenen takip eder, beğenmeyen listesinden çıkarır. Biz delikanlıyız kardeşim, ne isek O'yuz. Yiğidin malı meydandadır. Yiğidin malını da Twitter, Friendfeed meydana çıkarır.

Peki bu iç seslerin hangisi Twitter kullanımında daha baskın? Ya da başka iç sesler var mı?