30 Mayıs 2008 Cuma

Facebook'a Kafa Tutan Türk: Orkut

120 milyon üyesiyle dünyanın en büyük sosyal iletişim ağlarından biri olan "orkut.com"un kurucusu olan Orkut Büyükkökten, Facebook'a meydan okuyor...

Orkut Büyükkökten, 120 milyon üyesiyle dünyanın en büyük sosyal iletişim ağlarından biri olan "orkut.com"un kurucusu, değeri 86 milyar doları bulan dünya devi Google'ın patronları Larry Page ve Sergey Brin'in sıkı dostu ve çalışma arkadaşı.

Yaygın olarak kullanılan orkut.com nedeniyle 32 yaşındaki Orkut Büyükkökten, Brezilya ve Hindistan'da çok iyi tanınmasına karşın Türkiye'de pek az kişi ismini biliyor.

Google çatısı altında kendi adına sosyal iletişim ağı kuran Büyükkökten, Konya Meram Anadolu Lisesi'nde başlayan ve Stanford'da devam eden başarı öyküsünün bilinmeyenlerini SABAH gazetesine anlattı:

GOOGLE'DA ÇALIŞTI
"Google'ın kurucuları Larry ve Sergey'le Stanford Üniversitesinde bilgisayar bilimleri alanında doktora yaparken tanışmıştım. Öğrenciyken Microsoft'tan iş teklifi aldım ama mezun olduktan sonra Stanford öğrencileri tarafından kurulmuş ve çalışanlarının patronlar dahil neredeyse hepsini tanıdığım Google'dan gelen teklifi kabul ettim.

Google henüz yeni başlamıştı, çok inandırıcı, orijinal, gelecek vaat eden bir projeydi. Ayrıca okul nedeniyle aşina olduğum ve sevdiğim silikon vadisi bölgesinden ayrılmak zorunda kalmadım."

ÜÇ NETWORK

"Son 8 yıldır internette sosyalnetwork üzerine çalışıyorum. Orkut. com kurduğum üçüncü network. Stanford'da öğrenciyken kampusta arkadaş edinmenin çok da kolay olmadığını fark ettim. Ben de halihazırdaki arkadaşlar vasıtasıyla kolayca yeni arkadaşlıklar kurulabileceğini düşünüp bu konuda networkler hazırladım.

Ev adresi ya da telefon numarasını vermeyin

İlk network'unu 2001 yılında kuran Orkun Büyükkökten ikincisini iki yıl sonra hayata geçirdi. Onu dünya çapında tanınan bir isim yapan orkut.com ise 2004'te kuruldu. "Network kullanıcılarına ev adresi ya da telefon numaraları gibi çok özel bilgilerini paylaşmamalarını öneririm. Ancak Orkut.com vasıtasıyla yeni arkadaşlar edinmiş çok sayıda üyeyle karşılaşıyorum. Örneğin arkadaşlarımdan birisi evlendiği eşiyle orkut.com üzerinden tanıştı. Arkadaşım New York'ta, kız arkadaşı ise Estonya'da yaşıyordu. Orkut.com'da tanıştılar ve evlendiler. Şimdi iki yaşında bir oğulları
var."


Orkut'un o'suna oturup poz verdi
"Orkut.com için hiçbir zaman promosyon ya da tanıtım yapmadık. Dolayısıyla kendiliğinden yayıldı. Bazı ülkelerde kullanıcı sayısı çok artınca da doğal olarak daha popüler oldu. Üzülerek belirteyim ki Türkiye bunlardan biri olmadı. Muhtemelen o zamanlar web sayfasının Türkçe olmayışı nedeniyle pek fark edilmedi. Bir de tabii o tarihlerde insanlar sosyal network ağına aşina değildi."

Barış ERDOĞAN -