13 Haziran 2008 Cuma

Markalar FriendFeed'i Nasıl Kullanır?


Türk markaları arasında Sosyal Medya araçlarının kullanımı her geçen gün artıyor. Friendfeed gibi uygulamalar, sosyal medya araçlarının kullanımına anlamlı katma değerler sağlayabilirler.

Friendfeed'i başarılı kılan özelliği, sosyal medya araçlarının çoğunluğundaki anlık aksiyonları kendi bünyesinde gösterebilmesi ve bu aksiyonlar üzerinde kullanıcıların yorum yapılabilmesine ortam sağlamasıdır. Aslında kısaca FriendFeed sosyal medya atraksiyonlarınızı derler, toplar.

Social Media Press Release (SMPR), markaların sosyal medya dünyasında basın bildirilerini yayınladıkları bir platform. SMPR üzerinde muhatap olduğumuz medya, sosyal bir medya olduğu için, burada yayınlanan basın bültenleri de klasik 5N 1K (kim, ne, ne zaman, neden, nasıl, nerede) dinamiklerine göre tasarlanmıyor.

Sosyal Medya mevcut yapısı itibariyle, birbirinden kopuk, farklı katmanlardan oluşan bir medya olduğu için genel olarak tüketici nezdinde bütünsel takibi zor bir medya. Social Media Press Release de bu sıkıntının farkında olduğundan FriendFeed benzeri bir entegrasyon sağlıyor.

Markalar da Sosyal Medya düzleminde yapmış oldukları kampanyaları bütünsel olarak ifade edebilmek için friendfeed (özellikle de room özelliğini) ortamından faydalanabilirler. Böylecek yapmış oldukları farklı uygulamaları tek bir yerden ifade edebilirler ve tüketicilerin geribildirimlerini alabilirler. Ya da SMPR gibi bir Türk Sosyal Medya PR Platformu yapılandırılabilir. Aksiyon alabileceklere duyurulur.