31 Temmuz 2008 Perşembe

Diğer Operatörleri Onure Eden Vodafone Reklamı



Uzun zamandan beri aklıma ciddi manada takılan bir reklam var ancak bir türlü fırsat bulup reklam hakkındaki düşüncelerimi yazamadım. Ama reklamı her gördüğümde acaba ben mi yanlış anlıyorum diye tekrar tekrar düşünüyorum ve böylesine büyük bir global marka bu kadar basit bir hatayı nasıl yaptığını anlayamıyorum.

Reklamı izlediğinizde de görebileceğiniz gibi, Mustafa Denizli futbol otoritesi olarak futbol oynayan yetenekli bir gence sesleniyor:

"Oğlum bakar mısın? Çok yeteneklisin sana kartımı vereyim, beni ara olur mu?" diyor.

Cevaben delikanlı:

Öncelikle "Tabi ararım!" diyor, sonrasında kağıtta yazılı olan Mustafa Denizli'nin telefon numarasını görünce Mustafa Denizli'nin başka operatörde olduğunu anlıyor ve "Daha başlamadan jübile" diyor.

Hemen akabinde ise dış ses:

"Bizce hangi operatörden olursa olsun istediğiniz kişiyi rahat rahat arayabilirsiniz" diyor.

Ben bu reklamdan şunları anlıyorum; (bu reklamın bir de oyuncu seçimi versiyonundaki kurgu da aynı) talep edilen, karar verici konumunda olan, prestijli, ünkü kişiler pozisyonlardaki kişiler x operatöründeler bu x operatörü kesinlikle Vodafone değil. Ama Vodafone o kadar iyi bir operatör ki bu tarz prestijli kişilerin bulunduğu prestijli operatörü uygun arama imkanı sağlıyor.

Sonuç olarak, Vodafone X operatörünün reklamını yapıyor, kendisinin üst segmentteki insanlar tarafından kullanılmadığını söylüyor, ve bu reklam sürekli dönüyor.

Elbetteki Vodafone reklam çekilmeden önce bunlara dikkat etmiştir ve mesajını bu şekilde kurgulamamıştır, ancak tüketicinin aklına böyle bir yorumun gelme ihtimali riskli derecede yüksek. Bu kadar risk olan mesajı farklı vermek daha iyi olmaz mıydı?