7 Temmuz 2008 Pazartesi

Sosyal Medya Davranışı

Sosyal Medya araçlarını temel olarak "ihtiyaç odaklı" ve "amaç odaklı" olmak üzere iki başlık altında toplayabiliriz. İhtiyaç odaklı olanlara örnek olarak sosyal ağları, amaç odaklılara ise örnek olarak; blogları, markaların oluşturduğu toplulukları, forumlar, wikileri verebiliriz.

İhtiyaç odaklı sosyal medya araçlarına, kullanıcılar genelde, arkadaşlarını bulmak, yeni arkadaş bulmak, kendilerini ifade etmek, belli bir yere ait olmak, hayatını paylaşmak, hayatını paylaşan diğer insanların hayatını merak etmek gibi motivlerle girerlerken; amaç odaklı sosyal medya araçlarına ise kullanıcılar genelde, bilgi almak, soru sormak, paylaşımda bulunmak, deneyim paylaşmak, deneyim öğrenmek için giriyorlar.

İhtiyaç odaklı ve amaç odaklı sosyal medya platformlarının pazarlama iletişimleri ve kullanıcı ile etkileşim yöntemleri birbirinden ciddi bir şekilde farklılaşabiliyor. Platformunuzun hangi kategoriye girdiğini ve kullanıcıların nasıl davranmasını gerektiğini kafanızda iyi tanımlayabilirseniz, doğru iletişimi doğru stratejilerle gerçekleştirmiş olursunuz.