16 Ekim 2008 Perşembe

B2B Camiası da Online Mecralara Yatırım Yapmaya Başladı

B2B pazarlama profesyonelleri, geleneksel pazarlama kanallarına oranla, internet tabanlı kanallara daha fazla yatırım yapmaya başladılar.

American Marketing Association tarafından Duke University'nin Fuqua School of Business'a yaptırılan ve Temmuz 2009 bütçelerini değerlendiren araştırmaya göre online mecralara yapılan harcamalardaki artış miktarının geleneksel mecralarda yapılan harcamalardan daha fazla olduğu gözleniyor.


Araştırma sonuçlarına göre online mecralara yapılan harcama oranı yaklaşık %18lerde iken bu miktar klasik pazarlama mecralarına ayrılan payın sadece %6 altında. Harcamalardaki artış oranına baktığımızda ise online mecralarda yaklaşık %13 lük bir artış gözlemlenirken, klasik mecralarda ise yaklaşık %2'lik bir artış gözleniyor.

2007 yılında TNS Media Intelligence'ın BtoB Magazine için yaptığı araştırma ile karşılaştırdığımızda toplam B2B reklam harcamalarının 2007'ye oranla %2.9 düşüş olduğunu görüyoruz.

%2.9'luk düşüşün %0.4'ü B2B Internet reklam harcaması kategorisinden geliyor. Bu da bize düşüşüş daha çok diğer kalemlerden kaynaklandığını gösteriyor.

Internet mecrasının popülerliğinden ziyade ölçeklenebillirliği B2B Camiasında daha çok ilgi görüyor.