28 Ocak 2008 Pazartesi

İŞLETME 2.0>> Örnek Uygulama: Babeyn

Kapsamı:


İşletme 2.0 bünyesinde Medya 2.0 ve Pazarlama 2.0

Açıklama:

Gomedia.tv nin kurucusu Gökçen Karan tarafından bir süre önce başlatılmış olan Babeyn projesi katılımcı işbirliği ile Medya 2.0'a güzel bir örnek teşkil ediyor.

Babeyn amatör bir film grubunun yarattığı ve sadece internet üzerinden yayınlanan dizi projesinin adı. Bu dizinin özelliği bölümlerin içeriğinin izleyiciler tarafından belirleniyor olması.

SMS yoluyla izleyicilerin katılım gerçekleştirdiği dizinin ilerleyen bölümlerinde oyuncuların kostümlerinden, diyaloglarına kadar tüm senaryo izleyiciler tarafından belirleneceği ifade ediliyor. Gökçen Karan‘ın projeyle ilgili görüşlerini aşağıdaki gibi açıklıyor:

“Babeyn gerçekten interaktif bir dizi ve sizin sahip çıkmanızı bekliyor. İleriki bölümlerde Babeyn’deki oyuncuların giysi seçimlerinden sahneler içindeki diyaloglarına kadar siz belirleyeceksiniz. Oyuncular sizin belirleyeceğiniz bu kelimelere göre konu içinde bunları doğaçlama olarak oynayacaklar. Dizinin bir korku dizisi olduğunu göz önüne alırsanız bunun için epey yeteneklerini konuşturacaklarını şimdiden düşünebiliriz. Babeyn bu hali ile gerçek manada bir interaktif dizi olma yolunda sizlerin desteği ile ilerleyecek. Babeyn aynı zamanda viral video reklamcılığı konusunda ilgilenen firmalar içinde iyi bir mecra olmaya aday durumda.”

Ayrıca projenin henüz bir başlangıç olduğu ve ilerleyen günlerde farklı amatör grupların farklı dizilerinin de GoMedia.tv kanallarında yer alacağı da Gökçen Karan tarafından bildiriliyor.

Perde Arkası:

Web 2.0 teknolojik altyapısının değişimini tetiklediği en önemli mecralardan biri de Medya olsa gerek. Medya 2.0'ın sağlam adımlarla ilerleyişi günümüz medya dünyasını ve medya profesyonellerini ciddi ciddi düşündürüyor.

Babeyn projesine de baktığımızda, kişilere bir dizinin gidiş hatına yön verme imkanı tanınmasını, dolayısıyla bu sürece müdahil olanlar tarafından bu projenin sahiplenilmesinı ve yayılmasını görüyoruz.

İşletme 2.0'ın temel prensiplerinden biri olan kitlesel işbirliği ve katılımcılık sayesinde üretim süreci yapılanıyor. Benzer şekilde viral kampanyalarda yapıldığı takdirde bu Medya 2.0 örneği güzel bir Pazarlama 2.0 örneğine de dönüşebilir.

Yüce Zerey | y=f(yuce)

www.yucezerey.com