25 Ocak 2008 Cuma

İŞLETME 2.0>> Örnek Uygulama: Visa

Kapsamı:


İşletme 2.0 bünyesinde Üretim 2.0 ve Pazarlama 2.0

Açıklama:

Ünlü kredi kartı firması Visa, yeni açtığı web sitesinde, ünlülerin alışveriş sırlarını kendi ağızlarından yayınlıyor. Visa, “visaurlife.co.uk” sitesinde, Cat Deeley ve Daryl Hannah gibi ünlü isimlere konuk editör olarak yer veriyor.

Sitede her hafta bir ünlü, en beğendiği 10 alışveriş sitesini sıralıyor.


İlk konuk, ünlü televizyon sunucusu Cat Deeley oldu. Deeley’nin favori siteleri arasında Apple, lüks kırtasiyeci Smythson ve online moda perakendecisi Netaporter.com yer aldı. Aktrist Daryl Hannah, tasarımcı Jade Jagger, şef Tom Aikens de diğer editörlerden. Şu anda ise konuk olarak The Food Doctor'un kurucusu Ian Marber bulunuyor.

Site, üyelerine farklı alışveriş mekanlarından farklı farklı indirim imkanları sunarken, aynı zamanda da haftalık alışveriş kılavuzları hazırlıyor, alışveriş yaparken dikkat edilmesi gerekenleri sunuyor.


Perde Arkası:

"Ey benim mevcut ve potansiyel müşterilerim!

Beni tanıyorsun! Her alışverişe gittiğinde beni yanına alıyorsun. Hatta bakkalda, berberde, kahvehanede joba döndükten sonra bile ödemeni benimle yapıyorsun. Kısacası alışveriş kavram kabında akla gelen ilk kavramlardan biri kredi kartı ile birlikte benim. Bunun farkında olduğum için senin için bir platform hazırladım.

Sana alışverişin en ince detaylarını püf noktalarını anlatıyorum ve sana farklı farklı mağazalardan indirim imkanları tanıyorum ki sen de daha çok alışveriş yap ve beni daha çok kullan...

Hazırlamış olduğum platformun içeriğinin üretimi ile de uğraşmak istermiyorum. Üretim 2.0 felsefesinden haraket ile içeriğin ana etmenlerinin oluşumunu da katılımcılara yaptırıyorum. Katılımcılar kendi alışveriş tercihlerini paylaşıyorlar, bunlar da ünlü kişiler olduğu için ilginizi çekiyor, sizlerde gidip benzer yerlerden benzer alışverişleri yaparken falan da buradan bunları alıyor diye etrafınıza hava atıyorsunuz... "

Ünlüleri role model olarak ele alma, katılımcılık, püf noktası tavsive etme gibi güdülerimize hitap eden başarılı bir İşletme 2.0 > Pazarlama 2.0 örneği...


Yüce Zerey | y=f(yuce)

www.yucezerey.com