23 Ocak 2008 Çarşamba

İŞLETME 2.0>> Örnek Uygulama: Profilo

Kapsamı:

İşletme 2.0 bünyesinde Pazarlama 2.0

Açıklama:

Profilo tarafından web ortamında hazırlanan ‘Nasıl Dayanırdın’ başlıklı kampanya, özgün fikirlere fırsat sunuyor.

www.profilo.com.tr
adresinden girilen yarışmada; katılımcılardan “yalan”, “haksızlık” ve “saygısızlık, nezaketsizlik, kabalık” başlıklı katlanamadığı üç seçenekten birini tıklaması isteniyor.

Yarışmacının karşısına bu konuyla ilgili bir hikaye çıkıyor. Yapılması istenen şey ise tıklanan seçenekteki hikayenin özgün bir fikirler devamını getirmek...


Yarışmacıların sunduğu yaratıcı öneri, Profilo’nun belirlediği jüri tarafından değerlendiriliyor ve 10 finalist belirleniyor. Son aşamada özgün fikirler, Profilo web sitesinde oylamaya sunuluyor.

Halk oylaması sonucunda çözümü en yüksek puan alan ilk dört kişi çamaşır makinesi, buzdolabı, bulaşık makinesi ve fırından birini kazanırken, halk oylamasına katılarak birinci seçilen çözüme oy veren ilk 70 kişi de küçük ev aletlerinden birinin sahibi oluyor.

Perde Arkası:

"Ey benim potansiyel müşterilerim! Reklamlarımı izliyorsun, beğeniyorsun. İnsanlar vurup kırıyor beyaz eşyalara ama bir şey olmuyor. O kadar sağlamım. Ama kolay değil tabi sürekli bu tarz reklam fikirleri tasarlamak, özgünlüğü korumak... Dedim ki artık neden ben uğraşam ki... Tüketicilere sorarım, onların hem ezici bir çoğunluğu var hem de geniş bir fikir potansiyeli var. Sonuç olarak hem ben özgün fikirleri beleşe getiriyorum, elimde geniş bir set oluşturuyorum hem de tüketicilerimi oyunun içine dahil ediyorum, markamı onların bir parçası haline getiyorum. Oyuna dahil edemediklerime de böyle bir kampanya yaptım, yapıyorum diyerek sağda solda karşısına çıkarak marka bilinirliğimi pekiştiriyorum."

Reklam ve Pazarlama sürecinde tüketiciyi oyuna fikir üreten olarak web tabanlı dahil eden güzel bir İşletme 2.0 > Pazarlama 2.0 örneği...


Yüce Zerey | y=f(yuce)

www.yucezerey.com