22 Ocak 2008 Salı

İŞLETME 2.0>> Örnek Uygulama: Siemens Ev Aletleri


Kapsamı:

İşletme 2.0 bünyesinde Pazarlama 2.0 ve CRM 2.0

Açıklama:


Örnek uygulama Siemens firması tarafından Siemens Ev Aletleri bünyesinde hazırlanan ve beyaz eşya alma aşamasında tüketicilerin ihtiyaçlarına en uygun modeli bulabilmesi için destek olan web tabanlı bir çalışma.

Siemens internet sitesinden verilen hizmette, istediğiniz ürünün özelliklerini yazıyorsunuz; Siemens, size en uygun ürünleri seçiminize sunuyor.


Beyaz eşya satın alırken, ihtiyaç ve beklentilerimize en uygun cihazı seçmek önemli ve bir o kadar da zor bir karardır. Bu kararı verirken birçok alternatif karşısında zorlanmak ve kafa karışıklığı yaşamak hemen hemen çoğumuzun yaşadığı bir sıkıntı.

Siemens www.siemensevaletleri.com web adresinden başlattığı yeni hizmetiyle tüketicilerin hayatlarını kolaylaştırıyor.

Ürün Tavsiye Kılavuzu adını taşıyan yeni hizmetiyle Siemens, ihtiyaç ve beklentilerimize en uygun ürünü bulmanızda yardımcı oluyor; üstelik, evden dışarıya çıkmanıza gerek kalmadan...

Yeni bölüm ve fonksiyonlarla yenilenen www.siemensevaletleri.com adresinde aktif olarak hizmete başlayan Ürün Tavsiye Kılavuzu menüsü de çok farklı özellik ve seçeneğe sahip cihazlar içerisinden en doğru ve sağlıklı tercihi yapabilmenizi sağlıyor.

Beyaz eşya sektöründe bir ilk olan hizmet, tüketiciye ilgili soruları yönelterek, onun için en doğru ürün alternatifleri sıralayarak karar verme sürecini kısaltarak kolaylaştırıyor. Ayrıca, satın alma sonrası ürünle ilgili beklentiler konusunda ürüne karar vermeden önce netlik kazandırıyor.

Örneğin, çamaşır makinesi ihtiyacı olan bir tüketiciye kaç kişilik bir aile olduğu; ne kadar sıklıkta çamaşır yıkadığı; makineyi yaşama alanına yakın bir yerde mi, yoksa bağımsız bir alanda mı konumlandıracağı; gömlek, perde, kısa yıkama gibi programlara ihtiyacı olup olmadığı ile ilgili sorular yönlendiriliyor. Verilen cevaplar neticesinde de satışta olan ürünlerden tüketici için en uygun olan alternatif sebep ve sonuçları ile ilgili birlikte tüketiciye sunuluyor.

Perde Arkası:

Ey benim potansiyel müşterilerim! Yıllardır beyaz eşya alırken tüm özelliklerine, özelliklerinin ne işe yaradığına tam olarak vakıf olmadığın için ben senin elinden tutuyorum. Bunun için ürün tavsiye kılavuzu hazırladım. Ben bu kılavuzu aslında tabiri caizse havuç olarak hazırladım. Sağa sola bu havuç hakkında haberler yaydım, sen duyunca geleceksin, faydalanacaksın ve akabinde de: "Madem Siemens bana yardımcı oldu, neden Siemens almayayım diyeceksin?" Web tabanlı havuçlar kategorisine giren bir kampanya.

Yüce Zerey | y=f(yuce)

www.yucezerey.com